Blog under opbygning!

London, baby!

I weekenden var jeg i London med min mor og min søster – og det var en vildt god tur! Det er rigtig lang tid siden vi har været afsted på tøsetur, så det var dejligt med lidt kvalitetstid sammen. Og så er jeg så heldig, at min søde søster havde planlagt turen, så vi nåede at se RIGTIG meget og fik gået en hel del, puha 😉 Men det kan virkelig anbefales at gå rundt eller tage bussen, så man får set så meget som muligt.

Vi fløj tidligt fredag morgen, og var på hotel Elysee ved Lancaster ved 11 tiden. Jeg synes altid det er lidt spændende hvordan hotel og værelse ser ud, men vores værelse var super fint og meget hyggeligt. Resten af fredagen skulle bruges på at få set en masse, og vi startede på Oxford Street, hvor efter vi spiste frokost på Le Pain, et spisested jeg havde fået anbefalet af flere. Og det var så lækkert!

Herefter tog vi på British Museum, drak en kaffe uden for og nød solen. Herefter tog vi hjem et smut og så afsted igen for at se National Gallery og spiste aftensmad på Jamie’s Italian i China Town. Og det er nok den bedste Superfood salat med kylling jeg nogensinde har fået. Hans restaurant er helt klart et besøg værd!!

Vi sluttede aftenen af i teatret Novello, hvor vi så musicalen Mama Mia, som jeg havde fået i fødselsdagsgave af min søster. Meget sød og underholdende musical!

Lørdag startede vi dagen med at tage til Portobello Road i Notting Hill, hvor gaden fungerer som et marked med alle mulige sjove ting og sager. Herefter tog vi på museum og så spiste vi frokost på Root & Bulb, et super lækkert spisested med glutenfri sandwich og kager, smoothies, morgenmad osv. Så lækkert!

Bagefter tog vi med bus til Hyde Park corner. Vi gik så til Buckingham Palace, hvor vi mødte mange betjente og journalister! Det viste sig, at prinsesse Kate havde født en lille pige!

Turen gik videre gennem St. James park med udsigt til London Eye, og så nåede vi op til Westminster Abbey og Big Ben. Herfra tog vi på bådtur ad Themsen til Tower of London, hvor vi gik til St. Pauls Cathedral. Vi tog bussen mod Picadilly Circus hvor vi tog et smut i Whole Foods Market, og hold nu op for et sted! Jeg kunne have købt mig fattig i grønt, frugt, nødder, snacks, fisk, frø, juice, sandwich osv.

Bagefter spiste vi aftensmad på en hyggeligt restaurant og så gik turen ellers hjem ad med bus, og på hovedet i seng! Søndag kunne vi kun nå en lang gå tur i Hyde Park. Det regnede en lille smule – og havde jeg haft mit løbetøj med havde jeg helt sikkert løbet en tur, for det er en virkelig god park til både alm løb, intervalløb og med mulighed for at lave push ups, step ups og maveøvelser på bænkene.

Efter vores gå tur, tog vi hjem på hotellet efter vores bagage, tog bussen til Victoria st og så med tog til lufthavnen.

5 tips til en weekend i London:
1) gå til de forskellige steder eller tag bussen for at opleve byen mest muligt. Bestil evt et travel card hjemmefra.
2) Pret A Manger er super godt indkøbs sted, både til snacks i form af frisk frugt, smoothies, sandwich osv. Men også til morgenmad og frokost.
3) lav en plan hjemmefra med hvad i gerne vil nå at se! Der er så mange steder og så meget man gerne vil nå at se, så en plan over dine dage er super godt!
4) besøg Le Pain, Jamie’s Italian og Whole Foods Market.
5) gode sko, og måske træningstøj så du kan løbe i Hyde Park!