Min udvikling // Min historie

Min udvikling // Min historie part II

Først og fremmest, så vil jeg gerne starte med at takke jer: Tusind tak for jeres skulderklap og søde og rosende kommentarer, både her, på Instagram og på Facebook. Det har været meget overvældende. Som lovet i mit første indlæg (læs her), vil jeg gerne fortælle lidt mere omkring, hvordan min kost og træning har set ud de sidste 10 uger under mit forløb med HealthySkinnyBitch.

mig forfra

Min kost
Den har der ikke været noget hokus pokus over! Jeg har spist helt almindelig mad, ikke suppleret med fx proteinshakes eller lign efter træning, men blot spist min morgenmad eller frokost efterfølgende. Jeg har kun tabt 300 gr. muskelmasse, så jeg har fået rigeligt med protein igennem min kost, samt fedt og kulhydrat. Af kosttilskud tog jeg, og tager stadig fiskeolie, multivitamin og magnesium. Jeg har dagligt fået 3 hovedmåltider og 1 mellemmåltid, og jeg har vejet min mad for at være sikker på, at jeg fik nok af det hele og ikke for lidt eller for meget. En typisk dag så sådan her ud:
Morgenmad: omelet eller scramble egg med grøntsager og lidt hytteost
Frokost: fjerkræ/fisk/kød og grønt
Aften: fjerkræ/fisk/kød og grønt
Mellemmåltid: dem har jeg spist, hvis jeg har været sulten til eftermiddag eller sen aften. Fx kylling, grønt, hytteost med grønt, proteinbar, skyr, knækbrød med magert pålæg.
Jeg har nogle gange også spist omelet til frokost eller aftensmad, eller fx lavet pizza med æg og fiberhusk til bund (se her), hvis jeg ikke har fået æg til morgenmad.

maddag

På intet tidspunkt har det føltes som en ‘kur’, og det er også noget jeg selv går meget op i, at mine piger (= klienter) selv skal føle. Det har handlet for mig, om at holde mig til mine mængder på måltiderne, ikke snacke og så har det været en stor hjælp og motivation for mig at skrive kostdagbog og ugentlig komme til vejning. Jeg har på de sidste 10 uger været ude og spise frokost med veninderne, været til fødselsdag, fest med arbejde (læs: rigeligt med alkohol!), spist brunch på cafe og været i Lalandia med familien (= kæmpe buffet den ene aften og hjemmelavet pizza den anden!). Men alligevel har jeg opnået et flot resultat – og hvor vil jeg hen med det? Ja, det viser bare, at selvom jeg har skulle fokusere på min kost, har jeg stadig haft mulighed for at være social. Jeg har været ude og spise og hygget mig. Jeg har måtte træffe nogle valg, som ikke altid har været lige nemme at takke nej til, men sådan var det bare. Netop fordi jeg var igang med mit forløb og havde et mål jeg skulle nå! På intet tidspunkt føler jeg, at jeg er gået glip af noget.

Min træning
Jeg har sideløbende med mit forløb hos Sara, trænet 1 x ugen med Philip aka Rebelsport. Det har bestemt også været en kæmpe stor faktor i min udvikling. Ingen tvivl om det. Jeg har rykket mig helt vildt siden vi startede tilbage lige før jul. Jeg er blevet stærkere, hurtigere, mere selvsikker og tror på mig selv i langt flere situationer. Min trænings uge har set sådan her ud:
2 x styrketræning om ugen (full body)
1 x personlig træning med Philip
3 x løb (1 lang tur, 1 kortere tur og 1 intervalløb)
Jeg har trænet hele kroppen, hver gang jeg har styrketrænet, men jeg har ikke fulgt noget program. Det har jeg ikke gjort i lang tid, da jeg har fundet ud af, at jeg har det bedst med at træne lige det jeg har lyst til, men med fokus på som min. at lave squat, dødløft, lunges og så øvelser for overkroppen. At jeg igen har kunnet løbe, har været så fedt og motiveret mig rigtig meget. Jeg elsker, at jeg kan kombinere både løb og styrketræning, for jeg kan ikke undvære en af delene. Jeg tror på, at det er super individuelt, hvad man kan lide at lave af træning, men vigtigst, at man træner det, man synes er sjovest!

Udover min daglige træning, så har jeg skulle røre mig 60 min./dagen, som min daglige motion. Jeg har det sidste halve år boet midt inde i byen og 5 min fra arbejde, så min daglige cykelture på 20-30 km forsvandt lige pludselig, og jeg har af den grund været meget OBS på at komme ud og gå ture/powerwalks, og på den måde komme op de 60 min. Det er meget vigtigt for mig at skrive, fordi jeg ved, der er nogle som synes jeg træner meget – men noget af det har simpelthen været min daglige motion, ved siden af min træning 🙂

Hvis i gerne vil se mere konkrete forslag til, hvad jeg har spist og trænet, så tag et kig tilbage til de seneste af mine blogindlæg. Der er både billeder/indlæg af min morgenmad, frokost og aftensmad med opskrifter, og programmer fra mine træninger og intervalløb.

Hvad så nu?
Ja, det er der rigtig mange, der spørger om. Lige nu, så nyder jeg mit resultat, det synes jeg er super vigtigt man gør, før man sætter sig et nyt mål. Jeg havde i weekenden brug for ikke at tænke så meget på, hvad jeg spiste og fejre min fødselsdag 🙂 Så jeg nød i den grad min brunch i søndags på Restaurant Sult 😉 Men nu er det en ny uge, og jeg forsætter hvor jeg slap i fredags efter min slut status, og arbejder videre. Jeg har nogle planer og nye målsætninger i tankerne, men ikke noget fastsat mål endnu. Men det skal i nok høre mere om, bare rolig 😉

Hvad kan du bruge min historie til?

Jeg håber du kan finde inspiration til din egen udvikling og dine egne målsætninger. Men husk: hvad jeg har gjort og gør, er ikke nødvendigvis noget for dig eller noget som virker for dig. Du skal finde frem til, hvad der virker for dig og gør dig motiveret til at spise sundt, træne og arbejde for dine mål! 🙂